נתניהו: אם איראן תחסום את מיצרי באב אל-מנדב – נעמוד מולה

    קובי פינקלר No Comments on נתניהו: אם איראן תחסום את מיצרי באב אל-מנדב – נעמוד מולה

    ראש הממשלה ושר הביטחון התייחסו הערב, לתקרית פגיעת מכלית הנפט הסעודית, על ידי מורדים בני חסות איראנית. שר הביטחון אמר בדבריו: צה"ל ערוך ומוכן לתת מענה בשתי חזיתות בו זמנית, וגם בים סוף

    צילום: פלאש 90
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימי בין המצרים: היום (רביעי) התקיים טקס סיום קורס חובלים של חיל הים, הטקס נערך בבסיס חיל הים בחיפה. ראש הממשלה התייחס בפעם הראשונה לניסיונות של איראן על ידי מליציות שתחת חסותם לחבל  בכלי השיט המובילים נפט במיצרי באב אל-מנדב הסמוכים לחופי תימן.

    ראש הממשלה אמר הערב: "הים מספק לנו הזדמנויות רבות, מעל הכל הים מגדיל את השטח הקטן של מדינת ישראל ומאפשר לנו לפרוס את כלי השיט שלנו מעל המים ומתחת למים במרחב עצום. זה נותן למדינת ישראל כוח עצום.

    בתחילת השבוע היינו עדים להתנגשות חריפה מול גרורותיה של איראן שניסו לחבל בשיט הבינלאומי במצרים בפתחו של ים סוף.

    עוד הוסיף ראש הממשלה והתייחס מפורש לאיראן: אם איראן תנסה לחסום את מצרי בבאב אל-מנדב, אני משוכנע שהיא תמצא את עצמה מול קואליציה בינלאומית נחושה למנוע ממנה זאת. קואליציה זאת תכלול גם את מדינת ישראל על כל זרועותיה".

    F160913AHFF03

    שר הביטחון אביגדור ליבמרן נאם באירוע התייחס גם הוא לאירועי פגיעת המכליות, ואמר: "בספינות הברזל נמצאים אנשי ברזל, יורדי הים הנועזים שלנו, המוכנים בכל רגע נתון לצאת לכל משימה, ולשמש כחומת מגן בצורה  מפני סערות שעלולות להתרחש מצפון ומדרום, ובחזית ים סוף, שגם בה מתקיימת פעילות שקטה של אנשי החיל, וגם שם הם משמשים רכיב משמעותי בביטחונה הכולל של מדינת ישראל.

    בדבריו התייחס לאיומים על ספינות ישראליות: "לאחרונה שמענו איומים לפגוע בספינות ישראליות בים סוף. אני מסתכל על האנשים מסביבי, הנמצאים כאן, וחבל שגם אויבנו לא יכולים לראות אתכם ולהבין שאנו ערוכים היטב לתת מענה לכל איום. גם בים סוף. גם בצפון. וגם בדרום.

    "אני רוצה להדגיש: צה"ל ערוך ומוכן לתת מענה בשתי חזיתות בו זמנית, וגם בים סוף. רק שבמקרה כזה נהיה פחות בררנים והפגיעה באויבינו תהיה קשה יותר.
    אני מקווה שהם יקחו את זה בחשבון. ציין שר הביטחון.

    לסיום בירך ליברמן את החיילים: "צאו בשלום מהרציפים וּמהמזחים – ושובו לשלום לנמל הבית. אנחנו סומכים עליכם!"

    כזכור בשבוע שעבר, פגעו מורדים חות'ים מתימן בפעם השנייה, על ידי טיל חוף ים, במכלית המובילה נפט, של חברת 'אמרקו הסעודית', בתגובה סעודיה הפסיקה להעביר מיכליות נפט במיצרי באב אל-מנדב, הדבר מייקר את הנפט בגלל הדרך הארוכה החלופית שעושות המכליות.

    עיתונים בסעודיה יצאו בזעם כנגד מדינות העולם המגמגמות בטיפול באיראן, במיוחד אירופה המעוניינת לעבוד עם איראן ומתעלמת ממעשי הטרור שהיא מייצאת לכל העולם, הינטרסים של סעודיה וישראל זהים מול איראן ובשל כך גוברת הקרבה בין המדינות.

    היום זאת הפעם הראשונה שצמרת המדינה, מתייחסת לאירוע פגיעת המכליות נפט שקרה במיצרים, הדבר יכול גם לאיים על אוניות ישראליות שעוברות באזור זה.



    0 תגובות